♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Thursday, May 21, 2009

HaRuSkaH KaMi meMaafKan...

Morning U all... Tajuk kat atas tu berkenaan dengan cerita aku kelmarin.... Semalam aku balik agak awal. Memandangkan satu hari mood aku takde untuk bekerja semalam. Gara2 seseorang yang telah melukai hati aku. Aku ingatkan aku seorang je yang rasa kesakitan tu, tapi rupanya2 siapa yang terlibat malam tu, turut merasa sakitnya. Sampai JESZ tak leh nak tido, hinggakan dia ponteng keje semalam, KROL amik morning half, EJ moody... Terperanjat aku, bila EJ kol aku. Logicnyer, kami memang sayang antara satu sama lain, sampaikan semua tereffect... Sampai umah da pukul 10 malam. KROL ngan JESZ tengah tengok tv dengan muka sedih. Dek kerana marah, ada sikit salah faham antara aku dengan EJ. Tapi, dapat disettlekan dengan cara yang baik (hehehhhe). Memandangkan EJ bawa balik lauk dari kedai, kami berempat makan kat umah je. Menunya, udang masak lemak, ikan caru bakar, cicah asam dengan tempoyak. Sudah makan, masing2 meluahkan apa yang tak sempat diluahkan semalam. Sayu rasa hati aku, keadaan tiba2 berubah. Mana silap aku pun tak tahu la. Sedang kami dok sibuk2 meluahkan hati masing2 tentang hal kelmarin, DANIEL datang. Secara tak langsung, kami minta pendapatnyer. Seperti dijangka, DANIEL juga berpendapat seperti kami. Walaupun tak semeriah mana, cukup setakat MENGHARGAI.... Tengah borak2 aku terfikir kain baju aku yang da basuh belum pun berlipat. Jadinya aku masuk bilik untuk berkemas. Tak lama tu, aku dengan suara "Aku dapat hadiah"... SHAM da balik kot, aku bercakap dalam hati. Keadaan masa tu agak sepi, mungkin sebab kami tak endahkan apa yang dah kami dengar tadi. Masing2 dengan dunia sendiri. Tak lama tu, SHAM masuk ke bilik aku, memeluk dan mencium aku tanda minta maaf. Sambil dia memandang cermin aku, bersiap untuk keluar "Adik minta maaf mummy. Adik tau mummy terasa. Adik tak niat nak buat macam tu. Semalam adik betul2 moody, kena bumbap dari tempat kerja. Stress kerja lagi..." Aku hanya mampu berkata "Tak apa.. Cakap la dengan doirang gak". Walhal dalam hati, memang sakit giler. Macam tak bersalah "Diorang terasa ker mummy" katanya. Aku balas "Ntah tanya la diorang. Nak keluar ker..?" Dengan selamba "A'a nak keluar ni..." Memang takde rasa bersalah langsung budak ni. Keluh aku dalam hati. Dan cara meminta maaf memang meyakitkan. Adakah aku terlalu sensetif...? SHAM da keluar dari bilik aku, EJ pulak masuk bilik. EJ tanya "Dia cakap apa" Aku hanya mampu kata "Dia minta maaf". Tak lama lepas tu, SHAM masuk "Aku minta maaf banyak2. Aku betul2 takde mood semalam. Aku bukan tak menghargai, tapi aku betul2 stress semalam" EJ bersuara "Jom kita bincang ramai2" SHAM jawap "Aku nak keluar ni" EJ bersuara lagi "Kalau ko nak keluar, ko keluar sekarang. Benda ni bukan libatkan kitaorang je. Diorang pun sama" agak keras suara EJ time tu. Muka SHAM mula berubah, sambil memandang aku yang dibelakang EJ, aku tunjuk isyarat suruh dia keluar. Asalan aku, aku tak mau bergaduh. SHAM melangkah keluar, dengan perlahan. Raut wajah dia kecewa mungkin dengan apa yang terjadi. Settle je aku mengemas, aku lepak kat luar. Time tu SHAM da keluar. Kami berbincang sekali lagi. Tak lama tu, SHAM kol handfon KROL. Minta maaf.... Dalam handfon...? Logicnyer, nape dari tadi masa kat rumah tak face to face...? Kalau dia leh minta maaf depan2 AKU n EJ, kenapa KROL n JESZ yang kat luar tengok tv dari tadi, tak ditegurnyer...? Lepas 15 minit KAMI dapat sms "Aku sayang korang semua. Sayang sangat! Kita dah macam adik beradik. Cuma janagn lupakan aku walaupun aku takde kat sisi korang. Kadang2 benda yang tak diingini sering berlaku dlam hidup. Kalau salah, maafkanlah. Benda yang terjadi aku tak sengajakan. Aku minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki. Ikhlas dari SHAM".... Logicnyer kalau dia rasa bersalah, kenapa tak settlekan dulu....? Kalau kami adik beradik, kenapa mesti dulukan kawan....? Sekian...DAAAAAAAAAAAAAAA
KAMI TAK PERLUKAN LAYANAN ISTIMEWA, CUKUP SETAKAT MENJAGA HATI...

2 comments:

  1. hu3, asyik citer seih jer blog ko nie naper?
    adoi2..
    jgn ar letak gambar aku yg kat tepi tu gmbr tuh. letak ar gambar baru yg kart mysapcae aku, mcm kart ym tu, he3, and one thing, my name now ezzy, not pzy, that the older name

    ReplyDelete
  2. huhuu pic 2 comel dowh aku suka...

    ReplyDelete

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs