♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Saturday, May 23, 2009

TeRima Ka$iH keRaNA mEmaHami......

Morning Reader's...Thank kerana sudi jengah page aku yang tak sebarapa ni. Apapun aku amat menghargainya walaupun aku tak tahu sapa korang2 yang rajin membaca blog aku ni. Aku nak share ngan korang apa yang aku buat malam tadi. Sesungguhnya, segalanya bukan dirancang lebih awal. Dan kerana itu juga aku masuk klinik jam 9.45pagi... Sorry BOS...
Semalam, dalam boring2 aku meyudahkan kerja2 aku yang tak sudah2 tu, aku sms NORT adik kesayangan aku, meluahkan bertapa bosannyer aku dengan kerja2 yang ada. Kalau diberi pilihan aku nak dok kat mana2 pulau yang tenang dan tak mahu balik2 lagi ke KUALA LUMPUR, yang penuh meyesakkan kepala ni dengan bermacam2 hal dan peel yang ada. Peh tenangnyer laut... Sapa nak ikut aku. Hehehee. Dapat aku bayangkan bertapa tenangyer bunyi2 ombak tu. Aku tak sabar. Akan aku bentangkan rancangan ini dimesyurat yang akan datang (ceh macam berianya2 aku ni...) Sudahnya, NORT mengajak aku melepak ditempat yang dikatakan tenang. Katanya, sambil2 menunaikan plan yang telah dirancnagkan suatu ketika dahulu, yang terpaksa dibatalkan atas sebab2 yang tertentu. Aku terus roger EJ, memandangkan dalam banyak2 hal, aku memang kena refer ngan dia. Dia bersetuju dengan plan NORT tu. Disebabkan itu plan NORT, jadinya tuga s dia untuk meroger sapa2 yang dia rasakan perlu. Takkan plan orang lain aku sibuk2 nak mengajakkan... Betul x... Betul betul betul... Kata UPIN dan IPIN (eh tiba2 lak)
Keluar dari rumah, pukul 12.00 malam. Dalam keadaan yang mengantuk, aku gagahkan juga diri ni. Kata nak cari ketenangan kan... Memang aku mengaku aku terlalu stress dengan apa yang telah berlaku. Dari hal kerja, keluarga, kawan2, peribadi. Semuanya bagaikan batu besar yang ada kat bahu aku ni. Apapun aku harunginyer dengan penuh tenang, tanpa siapa yang tahu. Huh emosi plak. Disebabkan da lewat, EJ spead kereta dengan selaju mungkin, sampai JESZ kat belakang dok sebut2 nama EJ menandakan EJ terlalu laju da sebenarnya, JESZ takut. Sian JESZ. Mamai lagi baru bangun dari tido terus aku ajak merayap. Jangan risau, EJ sayang kawan2 yang sayang pada dia, dia akan hati2nyer kata aku kat JESZ. Aku toleh kebelakang, JESZ hanya senyum tanda lega (agaknyer la) KROL yang disebelah hanya mampu memandang JESZ dengan wajah yang selenga. Sian KROL baru lik keje. DANIEL apatah lagi, senyap dari tadi... Sian pulak aku fikirkan, aku pun mengantuk juga sebenarnya. Dek kerana janji aku tunaikan juga. Tapi lebih kepada happy pasal aku nak buang stress...
Pukul 12.30malam, NORT, CHIDA, ARY da sedia menunggu kat SHELL BANTING. Setelah membeli barang2 yang dirasakan perlu sebagai bekalan kat sana nanti, kami teruskan perjalanan. Suasana agak sunyi memandangkan jalan kampung, dan lagipun hari da lewat. Memandang keadaan sekeliling, aku teringat kampung halaman aku yang dah lama aku tak lawat... Sayu pulak rasa dalam hati. Nak balik, memang nak balik, cuma keadaan yang tak mengizinkan aku untuk pulang. Akan aku luangkan sedikit waktu untuk aku balik ke kampung aku pulak. Kawan2 kita ada banyak plan sekarang ni. Huhuuuu...
Dalam pukul 1.00 pagi, kalau aku tak silap, kami sampai ke destinasi. Bunyi air laut yang tenang membuatkan aku leka sekejap. Tenangnyer.... Huh de ngan angin yang sepoi2 bahasa... Memang nyaman. Hilang sekejap stress2 aku yang aku bawa dari KUALA LUMPUR tadi. Leka sekejap sampai kan aku aku tak menolong pun mereka2 yang nak mulakan proses bakar memakar2 ni... Apalagi BBQ time yang disediakan oleh NORT, ARY, n CHIDA. Apa yang kami BBQ kan, menunya ada lah, SATAY, AYAM n SOSEJ. Simple sudah. Kitorang bawa badan jer... Lihat la wajah2 mereka waktu proses pembakaran...
Sian diorangkan... Bersungguh2 masing dok membakar. Mana aku? Aku la tukang amik pic2 ni. Ada korang nampak pic aku kat mana2 pic kat atas tu. Takde kan. Aku memang selalu macam tu. Walaupun aku empunya camera pic aku selalu tak banyak. Sabar je la. Sambil menanti makanan2 tu siap dimasak meh kita tengok muka2 yang menati hanya tok makan tanpa membantu apa2...
Jahatkan diorang... Makan je tau. Hahahaa... Dan aku juga turut membantu dalam proses pembakaran tu. Jangan ingat aku tak tolong tau... Korang tengok la kipas apa yang aku pakai tok membantu. Habis bau asap. Huh takpe satu pengorbanan. Ahaks...
Sambil menanti makanan siap kami sempat pose lagi...
Da penat pose makanan pun dah ready. Moh tengok makanan yang da siap ngan muka2 yang kelaparan... Hehe
Da kenyang ini la rupanyer...
Time's up berkemas da settle kemas pose tok kenangan...
Bersurai dalam pukul 4.30pagi. Sampai KL da pukul 5.30pagi.... Sekian DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs