♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Thursday, June 4, 2009

PunCa Aku MIgRAiNe...MeMAnG S**T

Marah2 angin2 aku datang kerja hari ni dalam keadaan sakit kepala. Mana taknyer aku lik keje dalam keadaan marah yang teramat la sangat. Tak dapat nak terluahkan, sampai naik darah aku hinggakan aku jadi sakit kepala. Bukan saja tunjuk bangus tapi aku rasa hal2 ni tak patut ada kalau nak keje dalam 'line' aku ni. Reader's mesti tertanya2 apahal ngan minah ni ari ni. Meh la aku citer sikit.
Klinik aku (bukan aku punya la, sekadar jadi kuli je kat tempat tu), patutnyer habis pukul 9 malam. Dah waktu operasi pun 9 pagi - 9 malam. Jadinyer, biasa la orang2 yang tak tahu membaca selagi pintu klinik dibuka selagi tu diorang akan masuk. Paham sangat da orang2 KL ni. Educated tapi bengap. Sorry bahasa aku agak meyakitkan. Memang nak lepas geram kan. Tu tak de hal bagi aku da biasa. Bila aku dok sibuk nak closing account, time tu la datang mahkluk ALLAH ke klinik aku. Kes dikira emergency, pasal kuku jari dia terkepit kerusi. So, jari dia bleeding tak hingat. Aku relax je r, dengan harapan 'budak baru' yang ada experience kononyer tau apa yang patut dia buat kalau datang kes2 emergency macam tu. Doctor yang da start motor nak gerak balik pun, leh matikan enjin motor nak settlekan patient tu dulu. Logik la kan, keje line aku ni memang sentiasa kena bersabar. Kalau pun ada hal yang lebih penting dalam hidup, bila da ada orang melangkah masuk klinik, kena settlle benda tu dulu. BENDA NI TAK PERLU ARAHAN, CUMA PERLU JADI SEORANG YANG BERPERIKEMANUSIAAN. Aku ingatkan 'budak baru' tu ke bilik dressing (tempat dimana semua peralatan yang diperlukan disimpan) untuk menyediakan apa yang patut. Rupanya 'budak baru' tu leh biarkan doctor amik sendiri barang2 yang dia nak guna. 'Budak baru' tu hanya memandang. Sepatutnya, 'budak baru' ni tolong ambilkan apa yang patut. Ye aku tau jari 'budak baru' ni pun sama macam kes patient ni. Tangan 'budak baru' tu pun tersepit pintu kereta Bos aku tadi. Tapi tu bukan alasan tak leh sediakan apa yang doctor tu perlukan. Hallo takat ibu jari sebelah kanan yng kena, jari lain leh pengang barang apa. Kalau tangan kanan tak leh guna, tangan kiri buat apa? Basuh B****T jer...? Takkan effect tangan kiri gak kot. Merepek tol kalau nak mengada2. Kalau da K****G tu memang K****G juga.
Marah tol aku ni tau. Tak pe lagi aku biarkan je dulu. Malas nak sound karang tak datang kerja terus, aku gak yang susah. Padan la muka aku kan. Aku yang dok closed account, berhenti kejap. Aku jengah bilik dressing, tengok apa yang patut. Bayangkan ada 3 orang berkerja, sorang pun tak sudi nak tolong doctor kat dalam. Budak baru yang sorang lagi tu, memang takde experience dalam line ni, aku tak kesah la sangat. Bukan aku backup dia, pasal dia bangsa aku, tapi kalau aku soh dia tolong doctor, dan doctor minta apa2 instrument, apa yang dia tau kan. Satu apa pun aku tak ajar lagi, pasal ubat2 jangan cerita la amik masa nak ajar orang. Boleh tak, 'budak baru' yang dikatakan ada experience tu, leh keluar dari bilik dressing bila aku masuk untuk tengok diorang. Dengan perasaan yang tak bersalah, dia leh kata "Ok kak I balik dulu" Aku pun menjawab "Erm, balik la" Tapi dalam hati aku, semua saki maki, hanya mampu aku lauhkan dalam hati. Takpe hari ni hari ko. Dengan tak bersalah minah tu terus balik. Aku dengan rasa hampa dengan perangai 'budak baru' tu, terus buat kerja2 aku. Da settle, patient tu, aku ucap terima kasih banyak2 kat doctor yang sudi tolong aku settlekan patient tu. Thank DR.VIJAYAN.
Dalam pada aku mengemas barang2 yang penuh dengan darah tu, budak baru yang sorang lagi tu menegur aku "Kak ok tak?" Mungkin dia tengok aku menghempas2 barang waktu mengemas tadi. Dengan perlahan aku jawap "Line macam ni, tak leh nak pentingkan diri sendiri, kena la faham. Company bayar di mahal pasal dia ada experience. Tapi kalau cara keje satu apa pun tak menunjukkan yang dia ada experience, baik bayar macam U je. Bukan berkira, jari yang sakit bukan alasan tok mengelak" Terkebil2 budak baru ni bila aku cakap macam tu. Heh sian dia terpaksa dengar luahan hati aku.
Masuk je dalam kereta aku da pening2. Bergenyut2 kepala aku. Menahan marah. Sampai EJ pun aku tak terlayan nak borak. Sori Ej takde niat macam tu. Sakit ati dowh, TUHAN je yang tahu. Singgah makan kat MCD Mentari, berborak pun yang patut2 je. Mengumpat orang sekeliling pun sikit2 je. Settle makan balik rumah terus. Aku baring tanpa mandi+tukar baju. Kepala da tak larat giler. Udahnyer aku terlepap sampai pagi. Itulah puncanyer kenapa aku migraine pagi ni....
Sekian jumpa lagi ok...
DADAAAAAAAAAAAAAA

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs