♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Tuesday, June 30, 2009

SeSUaTu yaNg tak PernaH aku TerfiKIR - II

Aku sambung cerita aku balik. Hujung2 bulan ni faham2 saja la banyak keje yang perlu aku settlekan.
  1. Mungkin aku mengenali dia hanya sekadar dari luaran. Itu aku tak amik port. Lagi2 kalau melibatkan peribadi. Sungguh aku tak berminat nak tahu. Masing2 ada cara pikiran dan tindakan sendiri. Persoalan yang sering bermain difikiran aku, yang tak pernah putus2 sejak aku mengetahui hal ini (hal remeh temeh memang aku tak suka nak fikir) kenapa perlu cerita hal yang takde kena mengena dengan orang lain? Terutama sekali bab aku dengan si jantan. Peh itu da lebih sangat2. Jauh sekali. Aku dengan "dunia" aku sekarang ni. Jadi aku rasa terutama sekali bab si jantan, tak perlu kot nak bercerita. Itu da terlalu peribadi. Terlalu sangat. Satu jawapan yang sentiasa ada dalam pikiran aku bila perkara ni terjadi, memang tak mustahil cerita aku bersepah dimana2, walaupun aku tak kenal sesiapa (yela aku ni memang takde kawan, "adik beradik" aku la kawan2 aku yang ada)... Kalau aku hilang adik beradik aku ni, aku memang takde siapa kecuali keluarga aku yang amat aku sanjung...
  2. Yang menjadi pelik sangat2, dia tahu adik aku baru nak rapat dengan seseorang. Ye memang sebagai sesorang yang mengenali satu sama lain, dan aku faham mungkin dia takut kawan dia dikecewakan oleh adik aku sendiri, hati masing2 hati manusia lain2. Tapi, tak kan sampai perkara yang tak penting lagi2 bab aku insan yang hina ni, dicerita? Ko risau pasal diorang berdua, ko cerita je la pasal diorang berdua. Kenapa mesti hal2 yang tak penting terutama aku ni, dicerita? Ya ALLAH, aku tak tahu nak kata macam mana da ni. Aku cukup kusut. Kusut giler...
  3. Aku memang tak suka nak amik tahu hal orang. Memang aku tak suka, tapi bila orang da mula nak amik tahu sangat hal aku, yang hidup sentiasa dirundung masalah, walaupun aku nampak macam happy, aku memang la tak suka. Aku menerima dia sebagai seseorang yang bernama kawan. Kawan ke kalau dia leh kata "terpaksa berkawan dengan aku". Kenapa mesti macam tu. Ya Allah boleh lak dikata terpaksa....?
  4. Pada mula aku memang susah nak terima. Susah sangat2. Tapi itu la mulut manusia. Aku tak leh tutup. Baik aku memang orang tak pernah nak nampak. Hati aku yang penuh dengan kasih sayang ni, memang susah orang nak nilai. Tapi apa yang aku boleh buat? Dari dulu aku memang tak suka keadaan ni... Keadaan ni pernah aku rasa. Bila orang yang kita percaya, mula menjaja cerita, tapi aku rasa tak perlu nak dijadikan sebagai satu cerita sebagai modal, bila da abis cerita betul kan?
Kesimpulan yang aku dapat, aku kenal siapa kawan dan sahabat sekarang ni. Sekurangyer2 orang boleh menilai siapa aku yang sebenarnya. Dan memperbetulkan sikap aku, yang mungkin aku tak perasaan. Pada yang bercerita, terima kasih aku ucapkan. Takde dendam dalam hati aku. Sungguh kerana aku bukan pendendam. Kita nilai sendiri dengan apa yang da terjadi sekarang. Tak perlu aku terangkan dengan lebih lanjut. Yang pasti aku kecewa dengan apa yang berlaku. Untuk mengenali seseorang yang bernama sahabat atau kawan bukan senang. 10 tahun kawan pun belum tentu kenal hati budi seseorang... Walaupun berbudi, membantu bila memerlukan, sanggup pinjamkan duit, sampai beratus2, alih2 apa yang dapat...? Rela putus kawan dari membayar nyer... Hm sudah2 la berpijak di bumi yang nyata.. Apa jua cerita, aku terima. Kerana memang itu perjalanan hidup aku yang da tertulis terlibih dahulu. Pesanku, WAT GOES AROUND COMES AROUND.... Tak perlu nak mengelabah, kalau memang silap tu, datang nyer dari diri sendiri terima hakikat itu. Kalau rasa ko bersalah ko jumpa aku. Tak perlu nak maki hamun anak orang, apa perasaan kalau diri sendiri dimaki hamun. Tak perlu nak main ugut2, tu cara budak2. Aku tak backup sapa2. Seriusly takde effect dalam hidup aku. I am alwiz been positive.. DAAAAAAAAAAAA

2 comments:

  1. ugut??funny aku xpernah ugut sape2...cuma aku btanyakan knp bcrita yg lain dr aku crita.

    ReplyDelete

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs