♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Sunday, July 19, 2009

BaLiK KampUng

Jumaat lepas. pagi2 lagi aku dapat sms dari adik kesayangan aku. Ayat2 seterusnya, lebih kurang apa yang dia send. Aku da lupa ayat2 bodek dia tu. Panjang sangat...

Ezzy :- Sis, aku nak lik kampung, lepas sembahyang Jumaat. Mak suruh balik ada kenduri arwah.. (aku dapat je sms ni aku da tau niat dia)
Aku :- So? Kenapa dengan aku lak...? (aku purak2 buat tak tahu niat dia itu)
Ezzy :- Macam biasa la. Takkan balik saja... (kan aku da kata)
Aku :- Nanti datang la klinik. Tapi aku takde aku past kat Sue, pasal aku keje kat Bukit Jalil. (da memang sentiasa aku stanby)
Ezzy :- Sis tak balik ke? Mak soh ko balik la. (aku da tau niat dia seterusnya)
Aku :- Nak aku balik, nape tak bagitahu aku awal2. Mana leh last minit gini. (betul apa)
Ezzy :- Sebenarnya, da lama plan. Cuma mak da bagitahu aku, soh bagitahu ko. Aku lupa. (ai, takkan da lupa no aku atleast da canggih sekarang ni, sms je la)
Aku :- Hmmmm macam mana aku nak buat. (tetiba pala aku berdenyut)
Ezzy :- Ninda da tanya pasal ko. Tu pasal aku soh ko balik.
Aku :- (Alamak ada yang da bertanyakan aku yang da lama tak balik ni pulak) Ye la tengok la nanti macam mana aku bincang dengan Jessy. Nanti jangan lupa amik k

Itula cerita aku pagi Jumaat lepas. Lepas je aku abis sms dengan adik aku tu, kepala aku terus berdenyut. Apa lagi migraine da aku. Perkara biasa bila tengah2 bulan gini. Berbintang2 kepala aku memikirkan. Huh... Takpe la sebahagian dari tanggungjawab aku kan. Takleh nak mengeluh... Ada hikmahnyer, Amin. Sampai je klinik, terus aku discuss dengan Jessy, minta dia gantikan aku esok. Yela esok dia punya offday, jadinya aku nak dia ganti aku. Kerana aku nak apply cuti (alamak abis cuti raya yang aku simpan... Heheheee). Bersyukur sangat2 bila Jessy kata dia tak kemana. Yes! Boleh aku balik kampung. Lagi2 tengah kusut kepala ni. YeaYea balik kampung..

Dek kerana Cik Amy dengan Cik Sham datang bertandang kerumah malam tadi, (adik2 datang dari jauh, takkan taknak layankan) jadinya terjebak sampai la pukul 4.30 pagi baru tido. Oleh kerana nak balik kampung, aku bangun awal pagi tau. Pukul 8.30 pagi, aku da bersemangat nak balik kampung. Memandangkan mata aku masih mengantuk, tapi dek kerana nak jumpa nindaku, aku gagahkan juga. Bila aku fikir balik, last aku lik kampung masa raya. Fuh lamanya.... Jam kat dinding pukul 11.30 pagi, memandangkan da nak masuk tengahari, so pergi isikan perut dulu kat Gasing Indah... Nyum2 makan2.... Settle je makan dalam pukul 1.30 petang gerak ke kampung. Balik kampung, OOOOO Balik kampung. Hehehe macam balik raya lak Ahaks.

On the way ke kampung aku bantai tido dalam keta. Ej drive sorang2 melayan perasaan dia. Ahaks, sori la... Bangun awal sangat, jadinya da makan kenyang2 tido ler.. Heheheee. Kalu tak silap aku, pukul 4.30 petang, da sampai kat Sungai Besar. Singgah jap, li buah tok dibawa ke kampung. Itu je yang termampu rasanya... Balik pun emergency.... Sampai kat kampung, sebahagian sanak saudara da ada. Uish rindu giler...Soalan pertama bila aku bersalaman dengan sanak saudaraku. Eh da gemok kau ni. Aduh... Malu la.. Gemok sangat ke aku ni. Tak la gemok kan cuma berisi sikit. Aku menyedapkan hati aku sendiri lalalaaaa.. Tak sah kalau tak ditanya soalan cepu mas. BILA NAK BAWA CALON SUAMI BALIK. Aduh, aku cuma leh kata, belum sampai seru la... Mula la, semua orang nak kenen kan aku orang tu dan orang ni. Alamak.... Ok habis da cerita aku. Jom layan gambar2 k...


Mak aku dan adiknyer Bik Mie, Sibuk dok hidang makanan. Yang kat belakang tu Ej, hanya melihat. Woi tolong la sekali. Huh..


Jangan ingat aku tak membantu k... :)


Ninda kesayanganku, tengah dodoi cicit dia.... Comel kan dia. Macam aku juga wahahaaa....


Ini dia... Periuh rumah. Adik aku dan juga saudara mara aku. Kalau nak tahu, sedara2 aku banyak yang bawah umur tau. Jadi tiap kali balik kampung, aku memang takde kawan. Mati kutu beb...


Antara tetamu yang hadir malam tu.

Lepas settle je kenduri, aku pun balik KL....

P/S Ada cerita lagi.. Tunggu sambungan k. Aku ada keje nak buat ni..

DAAAAAAAAAA

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs