♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Friday, July 17, 2009

PeRasan Kadang2 GiLer Kan...

Hehehe...Morning u all... Aku takde nak cerita apa pun. Cuma tu la tajuk kat atas tu. Aku teringin nak share ngan korang2 suma yang sudi buang masa, curi tulang dari wat keje semata2 nak membaca apa yang aku tulis... Teruskan membaca ok...

Ok la aku nak tanya, korang percaya tak...

Pada cinta pandang pertama...
Hehe... Percaya tak? Bila korang pergi mana2 la, terserempak/terlanggar/terpandang mamat/minah yang berjaya mengusik jiwa dan naluri korang tu. Dada korang tiba2 rasa berdebar. Berdebar ke...Ke tak? Ke seperti melayang2 perasaan tu bila terpandang lirikan mata dia. Huh... Menusuk hidung aku ni. Adik aku dok spray minyak wangi dia. Satu bilik ni da bau perfume urban dia. Aduh sakit tol hidung aku. Eh tu cerita lain. Maafkan saya penghuni gua. Kalau korang tanya aku... Aku percaya. Kerana kekasih aku yang pertama (Huh terkenang semasa dulu...), bertahan selama 3tahun dek kerana cinta pandang pertama. Tapi jodoh tak panjang, so putus jua akhirnya lalala. Aduh teringat lak kenangan lama... Sedih la... Tukar2 kes kawan aku pun sama gak. Jumpa baru pertama kali ni, da giler meroyan sangat2. Huh aku tengok pun naik sakit hati. Rasa nak sepak2 je budak tu. Heheheee jangan marah tau pada yang terasa... Lalalaaa. Mungkin dah jodoh dia, menjadi juga mereka berdua tu. Harap2 lama la ek. Amin... Dan kes kawan baik aku gak, cinta pandang pertama gak. Alhamdulillah da jodoh agknyer, kawin la. Sekarang da anak dua. Alamak tersentuh emosi aku ni yang belum kawin2 lagi. Aku bila lagi ek... Hm.. Belum sampai seru. Sapa nak apply, borang banyak lagi ni. Email aku k... Huhuuu

Cinta yang datang, hanya mendengar suara?
Jeng... Jeng... Jeng... Alamak macam mana tu ye. Aku rasa la, mungkin terpikat pada suara kot. Mana taknyer, kalau da suara giler lunak berkrim disukai ramai, walaupun demok macam mana sekali pun (itupun belum tukar picture dalam MMS tau) hati da giler cair macam butter kena larut dalam kuali panas. Eh malam2 gini makan roti bakar pun sedap kan, dengan telur setengah masak. Peh sehingga menjilat pinggan tau. Bingung... Itu cerita lain la. Sambung lik cerita tadi. Wah da tentu2nye ayat power la tu. Tu yang boleh jatuh hati. Bayangkan la, tak pernah jumpa ni. Tapi leh jatuh hati tu. Hohooo. Agaknye kalau da jumpa empunya suara, mesti tak mau jumpa da kan. Ye la kalau dapat yang sedap mata memandang, sejuk perut ibu mengandung takpe. Tapi kalau dapat yang jauh langit dengan bumi macam mana.. Wahahahaa. Tu la cinta tu memang buta kan. Sampaikan makan tak lalu tidur tak lena mandi tak basah. Sampai sanggup berhabis masa dan bil fon untuk dengar suara. Kadang2 keje pun tak terbuat asyik nak dengar sura dia ke. Wah... Giler dasyat... Tapi kan masuk akal tak perkara ni? Boleh ke kita percaya pada orang yang hanya kita kenal melalui telefon. Ish lagi2 la orang yang kita cinta itu, belum pernah bertemu, atau pun senang cite, dia bukan depan mata. Wah... Karut lagi mengarut kan...

Cinta cyber...Hm
Kes lebih kurang dengan kes kat atas. Cuma berbeza situasi. Tapi kawan aku bahagia tau sampai sekarang. Perkenalan yang bermula dari Myspace. Mula2 kenal macam anjing dengan kucing. Ada je yang tak kena nak balah berbalah. Sapa tahu satu hari, diorang kuar blind date, menjadi sampai ke jinjang pelamin. Tu ok la kan empunya diri yang nak jumpa masing2. Tapi macam mana lak muka orang lain, actually orang yang sebenarnya, orang lain. Hm... Ada tau. Zaman2 cyber macam ni, yang da canggih manggih ni. Apa2 pun leh jadi tau. Macam mana lak dengan ejen pencari jodoh. Ada kan... Leh caya ke semua tu. Bagi aku percaya atau pun tak, kalau da jodoh, tu tak kemana kan...

Cinta selepas berkawin
Alamak perkara ni amat la menakutkan bagi aku. Minta jauh kalau la aku berhadapan dengan kes ni. Ye la da penat sangat mencari, pakcik makcik dok kenen sana sini. Mana la tau tiba2 leh terima kan. Hmmm kalau la jumpa yang serasi takpe juga. Tapi kalau jumpa yang jauh sangat citarasa macam mana lak tu. Tak pasal2 lepas 48jam bercerai. Nauzubillah tak moh gitu. Tak mahu la sampai cerai berai kan.

Ok la, itu la je jumpa lgi k...

DAAAAAAAAAAAAAAAA

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs