♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Friday, August 28, 2009

7th DaY PuAsa & mY BaBy

Bersahur dengan Nasi Putih, Sayur Tumis dan Telur Goreng cukup untuk lapik perut kerana mata aku ni da mengantuk sangat2. Mana taknya pukul 3 pagi pun aku belum tidur lagi. Golek sana golek sini. Mata Tak leh nak pejam. Mungkin da set dalam kepala otak ni, mau tidur lambat. Sudahnya memang la lambat nak lelap. Habis je makan aku tak ingat apa da, yang aku tau aku nak tidur. Sampaikan orang jauh call aku pun aku tak larat nak layan. Maaf ye sayang... Mata tak larat sangat2 da.... Bangun pagi pergi kerja da kelewatan. Kerana pagi2 ujan turun dengan lebatnya. Huh makin jam tu turun ke pukul 8.15 pagi, makin mata aku ni berat giler nak buka. Sudahnya, aku gagahkan diri ni, untuk bangun juga, karang kalau lambat, lagi jenuh aku dibuatnya. Fon aku dari tadi pun dok bunyi2 kejutkan aku bangun dari tidur. Terima kasih la fon tak jemu2 kau kejut aku yang memang liat nak bangun pagi.
Hari ni, aku gak excited cikit, kerana penantian aku selama ini akan tercapai. Hehehehe dari semalam da aku dok senyum2 sendiri, memikirkan impian aku selama ni termakbul juga. Walaupun Sue colligue aku tak bertegur dengan aku dari pagi dek kerana kena sound dengan Bos aku. Must be something yang tak kena bila Dr. B mula bersuarakan. Mengenali Bos aku tu dekat 4 tahun cukup aku kenal setiap gerak gerinya itu. Susah nak kata setiap orang lain ragam kerjanya. Sekali dua kena marah bagi aku cukup serik nak buat lagi kesalahan tu. Tapi, pada batch kali ni, masing2 tak masuk dalam kepala. Hm sukar tok aku mengerti. Biarkan lah.

Pukul 4.00 petang aku dapat sms dari Ary, salesman yang bantu aku mencapai impian aku. Hehehe terima kasih banyak2 pada Dr. B yang banyak membantu aku, Ej yang memberi aku semangat, dan juga Abu yang sudi runner untuk aku. Aku akui keyakinan aku memang tak ada dengan keadaan keluarga aku yang sukar untuk aku ceritakan keadaannya. Apapun aku tetap bersyukur kerana aku diberi kesempatan untuk menikmatinya. Sih aku bangga jadi aku tau. Tepat pukul 4.30 petang, aku dapat kunci dari Ary. Secara rasminya, aku miliki sebuah kereta PESONA 1.6 AUTO yang menjadi penantian aku ni. Kereta baru aku yang diberi nama BABY. Yang akan aku gunakan kemana sahaja aku pergi, tanpa bergantung dengan orang lain.

Ini la Baby aku....

Pada mulanya aku fikirkan aku ingin merahsiakan perkara ini diluar pengetahuan keluarga aku. Kononnya sebagai suprise untuk mereka. Sudahnya terjadi pula insiden yang memang tak aku jangka kan terjadi. Niat untuk mengisi minyak bila aku tengok agak kering, tak kesampaian bila kereta itu mati tengah jalan. Ceh malu sungguh rasanya. Nasib baik ada Ezzy kat rumah aku roger dan minta bantuan dia. Memang dah takde suprise da bila Ezzy da tau dan aku harap dia tak bagitahu keluarga aku dulu. Aku tahu Ezzy boelh dipercayai. Jadi aku yakin dia akan merahsiakn perkara ni. Berbuka dengan Nasi Putih dan Sup Daging yang dibawa oleh Ezzy. Tak sempat nak beli makan. Minta tapau je dari rumah mama. Sampai Damai, aku parking tempat Ej. Seperti biasa kalau ada yang parking tempat mereka, pasti kena maki dengan Ej. Kerana park kat tempat dia dalam gurauan. Aku tak mahu adik2 tahu dulu akan kewujudan kereta itu dalam hidup aku sekarang. Seperti diduga, lakonan kami menjadi bila Jesz tanya sapa yang parking kat tempat kau tu Ej. Lahanat betul katanya. Aku kat sebelah da terkedu, tapi nak berlakon kan, padan la muka aku. Huhuhu

DAAAAAAAAAA P/S We always deceive ourselves twice about the people we love - first to be their advantage then to their disadvantage

2 comments:

  1. Congrate tcapai gak impian ko..pasni ley bawa aku g jln2 naik keta ko x??

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah pet. aku bangga jd aku...(",)

    ReplyDelete

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs