♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Thursday, September 17, 2009

27th DaY PuAsA & SaLon

Hari yang membosankan bila time aku kerja kat MIMOS ni. Semua orang da bantai bercuti, jadi klinik agak sunyi giler. Aku kerja dengan Sue, aku pandang Sue dan Sue pandang aku balik. Doctor yang mengantikan Dr. B (pasal Dr. B ada meering dengan PETRONITA) pun bosan. Kejap dia keluar kejap dia masuk. Ikutkan hari ni aku nak apply leave pasal nak shopping last minit, tapi tak dapat. Sedih laaa.. Balik kerja pukul 5.30 petang. Jadi adik2 aku ajak aku pergi ke salon. Tapi masa seakan cemburu pada aku, jadi takpayah la. Sudahnya di kotak fikiran aku, jumpa mereka dan teman mereka ke Danau dan juga Jalan TAR. Badan aku sebetulnya penat sangat2 letih tak terkata. Kalau tak, aku leh balik awal dari waktu yang sepatutnya, tapi dek kerana Dr. B mahu aku tunggu sampai dia masuk klinik, jadi aku pun tunggu la. Rupanya sepasang baju kurung berwarna purple dan juga pendant berwarna merah hati menjadi buah tangan dari Dr. B. Aku dapat mengagak keadaan ini, kerana aku cukup menegnali Dr. B yang sememangnya baik hati. Hujan kat luar lebat sangat2. Dapat aku bayangkan keadaan Kesas Highway yang sure2 jammed giler. Ye la salon tu tempat dia kat Pandan Indah. Mengeluh aku sendiri...
Untuk hilangkan rasa boring, snap la dulu. Seperti dijangka, memang jammed giler. Aku mengantuk sangat2. Ej drive, aku kat sebelah tidur. Sampai kat salon dalam pukul 8.30malam. Dalam keadaan yang mamai, aku nampak adik2 aku yang lain dah siap mencantikkan rambut mereka. Tinggal aku yang masih lagi terpinga2. Yang penting niat aku untuk membuat rambut memang takde. Tapi kalau buat treatment itu, memang aku berniat habis. Sudahnya aku terperangkap dengan keadaan aku yang mamai itu. Sementara aku menghabiskan waktu yang ada untuk buat rambut aku ni, adik2 aku da pergi dulu ke Jalan TAR. Terus terang aku agak kecik hati disitu. Tak penting untuk aku luahkan. Biarlah aku naik jemu pulak nak ke Jalan TAR. Dah tentu2 ramai orang last2 minit ni. Huh Danau apatah lagi. Sungguh aku memang penat. Setelah hampir 4 jam menunggu, ini lah hasilnya. Muka mengantuk aku. Aku pun kurang pasti apa yang membezakan rambut aku yang dulu dan sekarang. Hurm Settle je aku terus pergi makan. Lapar giler perut aku ni. Dah tu aku terus ke Danau Kota. Takde apa yang menarik pasal banyak kedai yang tutup ari Khamis. Keadaan dapat kurasakan agak tegang. Malas nk fikikan emosi. Sudahnya, aku hanya pandang adik2 aku tanpa bicara. Malas sangat2 jadi aku fikir baik aku balik. Wajah paling latest (",) P/S You must look into people as well as at them

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs