♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Friday, November 27, 2009

Selamat Hari Raya Aidiladha

Selamat Hari Raya Semua... Hehehe Aku tak kemana Raya kali ni. Tak balik rumah Mama seawal seperti sebelumnyer pun. Bukan mahu jadi anak yang durhaka, tapi keadaan yang berlaku dalam hidup aku sejak kebelakangan ini, buat aku takde mood nak beraya sakan. Jadinya lebih baik aku mengelak dari aku balik rumah Mama dan bermuka dengan Mama kan. Logic tak alasan aku nih (",)

Kisah aku pagi raya ni bangun tido pukul 11.00 pagi, Ej bangun dan buatkn sarapan pagi. Breakfast apa ye... Ej buat Sandwish (",) dengan Nescafe (",) harum semerbak rumah aku dengan bau Nescafe tu. Konon tak mau tido lagi la. Namun selepas habis makan, bantal ngan tilam panggil aku tok smabung tido. Sudahnya ZZzzzzzzzzzzzzZZZZZZ (",)

Pukul 3 petang aku baru bangun lik. Bersiap2 mahu pergi rumah Mama. Peh sedap betul menidurkan diri ni kan. Well ada yang gelarkan aku RATU TIDUR. Hehehe biasa la kan kalau dapat tidur itu satu nikmat yang amat best sekali. Lagi la aku lately ni kurang na tidur kerana munculnya cerita2 yang sensasi dari anasir2 luar yang tak aku perlukan. Minta maaf memang cerita itu aku tak perlukan dalam hidup aku. Kerana aku sudah dewasa....

Setelah berjanji dengan Uncle, pukul 4.00 petang Uncle jemput aku ngan Dato' kat Damai untuk pusing beraya. Destinasi yang pertama, balik rumah Mama Puchong, yakni rumah orang tua aku. Dek kerana kebuluran, tak fikir apa dah, tau2 terus cari makan (maklum la baru bangun tidur kan) ....................... Tengah makan masing2 senyap. Apa menunya, seperti biasa la kan kalau raya2 ni Mama akan Ayam Masak Merah, Sambal Sotong, Dan Sayur Lodeh makan dengan Nasi Impit. Tahun ni takde Nasi Minyak. Jemu mungkin heheheheee.

Dah setlle makan da puas berehat sebentar, destinasi yang seterusnyer adalah ke rumah Mak Gasing, yakni rumah orang tua Dato'. Menu apa ye yang Mak masak. Hmmm kegemaran aku dan Uncle...Laksa... Walaupun baru past makan kat rumah Mama, dan bertambah2 makan. Dek kerana menunya Laksa, kenyang berkat makan kat rumah Mama tadi hilang da. Aku ngan Uncle sampai bertambah2 Laksa. Ada la dalam 3 mangkuk (",) Peh... Berselera abis aku melantak Laksa Mak buat ni... Aduhai ngah megarang ayat ni pun aku dok terliur2 da...(",)

Lepas  Maghrib Aku, Dato' dan Uncle menuju ke destinasi yang seterusnya, ke rumah Umi Klang, yakni rumah Umi Niece. Sampai kat sana dekat pukul 9 malam lebih gak kerana aku ngan lain2 dok runner kek untuk Linda. Celebrate In Advance... Makan apa kat sana eh... Nasi Impit, Rendang Daging dan juga Kerang... Nyum2...Demok aku da...

Dekat 10.00 malam beransur pulak nak ke Seremban. Rumah Mak Uncle. Hehehee Family Uncle takde kat Seremban. Mereka semua pergi Kelantan. Beraya kat rumah Along Uncle kat sana. Mana aku tahu mereka beraya kat sana, Uncle yang bagitahu tau. Hehehe jadi Uncle balik hanya sekadar untuk tengok rumah. Tolong siram pokok bunga Mak, takut layu nanti. Harharhar... Anak Mak Uncle ni. Bagus...

Sampai Seremban kena migraine pulak. Kepala aku masak di ketuk2 dengan hammer rasanya. Sudahnya aku telan Cafegot, basuh rambut dengan ais, minta jasa baik Dato' ngan Uncle urut sikit baru lega...

P/S Rupanya migraine itu pasal aku tak minum Nescafe satu hari ni... Ble da dapat minum hilang migraine aku...(",)
My Saudara... I Love U
My Sibling... I Miss U

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs