♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Wednesday, July 7, 2010

Hypocrite ~ Takperlu laaa

السلام عليکم 
YY telah berhadapan / berjumpa / bertemu dengan manusia yang berperangai ini. Mari  YY perjelaskan maksud yang tersirat disebalik...

HYPORITE <--- english version
One who plays a part; especially, one who, for the purpose of winning approbation of favor, puts on a fair outside seeming; one who feigns to be other and better than he is; a false pretender to virtue or piety; one who simulates virtue or piety.

 HIPOKRIT <--- versi bahasa melayu.
Orang yang berpura2 ‘baik’ depan orang…tapi sebenarnya ada niat jahat, atau buruk sangk atau buat2 baik tapi dalan hati sebenarnya tak suka.

Sebenarnya, YY sendiri tak faham, kenapa mesti ada sifat / sikap ni. YY sendiri kurang pasti, kenapa sikap / sifat ini wujud. Pasti akan ada yang berkata "Lumrah hidup YY , tak meriah tanpa perasaan ini". Sejenak YY fikirkan, YY sentiasa dikelilingi manusia yang punya sikap ini (bukan semua, segelintirnya siapa makan cili terasa pedasnya)

Komen YY tentang sikap ni, agak kasar ye bunyinya
"Kau tak suka aku, lagi aku tak suka kau. Tak perlu berpura2 baik depan aku seperti orang baik, tapi dalam hati kau busuk nak mampus. Tak perlu nak soal hal aku, kerana aku tak pernah campur hal orang lain. Sila jaga kain sendiri yang dah lusuh, dari jaga hal orang lain. Bergunung hasat dengki, syak wasangka yang kalian katakan, pahala yang amat besar aku dapat, kerana itu salah satu dugaan yang telah ALLAH berikan (kesabaranku sentiasa diuji). Aku tetap bersyukur, kerana aku makin jauh dan jauh dari kalian. Tiada kepentingan untuk menjadi seperti kalian. Aku tetap bersyukur dengan apa yanag aku ada, sekurang2nya aku manusia yang ikhlas dalam segala hal. Alhamdulillah, aku masih punya akal untuk berfikir panjang."

P/s YY dah dewasa, Doakan yang baik2 aja (",)

2 comments:

  1. wah dh berwajah baru ye cik yy
    jgn amik port sgt pasal org mcm ni
    lumrah hidup, dlm dunia skrg ni memang melambak org mcm ni..susah nk dtg the truly one..apa pun SDF tetap di hati sampai bila2..tak de masa untuk benda yg mcm tu semua kan? kan? bila nk jmp ni? miss u ols semua la

    ReplyDelete
  2. ..kadang2 hipokrit tu perlu untuk menjaga maruah tapi kalau nak menunjuk2 tak perlu kot..

    ReplyDelete

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs