♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Wednesday, July 11, 2012

Aduan Rakyat

Assalamualaikum, Salam Sejahtera.

Pelik, tapi benar...

I ada order barang secara online dengan seorang kakak ni yang duduk kat Putrajaya. Kalau difikirkan memang dekat sangat la dari tempat I bekerja. Dah nama pun barang online, cod (cash on delivery) hanya kawasan terdekat aje la. Maka, khidmat courier diperlukan. Pilihan utama, bab2 courier ni sudah pasti Pos Malaysia.

Selama pen'deal'an I dengan kakak tu, kakak tu bersetuju untuk mengepos barang itu terlebih dahulu, tanpa minta bayaran awal. What a nice ladykan. Janji, I puas hati dengan barang yang bakal I test nanti. But I tetap juga bankin duit beliau keesokan harinya. Orang meniaga, kena faham kot. Okey la kan. Barang dihantar pada 05 July 2012. I siap ada tracking number.

Ikutkan, kalau pakai Pos Malaysia, atau Pos Laju ni, keesokan harinya dah dapat. Tapi kes I ni sangat unik. Setiap kali I check tracking number online, barang itu telah ke kawasan berikut...


I siap call Pos Malaysia 09 July 2012 untuk tahu apa masalahnya. Report dah pun buat. Secara peribadinya, kalau pun tak tahu mana alamat yang I bagi tu, nombor talipon kan I dah bagi. Apa salahnya call? Tak salah kot. Ni nak tunggu I buat report baru nak take acction. Susah la kan. Lagi yang memelikkan, selama ni kalau sesiapa hantar parcel sekalipun kat alamat yang I bagi, sure2 sampai. Jadi apa masalahnya sekarang. Sekarang nak salahkan siapa? System?? Takde GPS?? Or takde kemudahan khidmat pelanggan?? Huhuu


Buat report pun amik masa 1hari. I bukan apa, I taknak susahkan hati kakak yang sedang menuggu masa nak bersalin. Susah hati dia, parcel dia tak sampai2. I pulak dalam keadaan serba salah, sampai ke tak sampai ke kena kasi tahu kepada mengirimkan. Dah tu pulak, I customer baru dia. Sebelum ni takde masalah pun. Jadi, salah siapa? Ngeee

Sesuatu yang Pos Malaysia kena lakukan. Upgrade please ;)

Sekian aduan rakyat.

Monolog: Asal sakit hati je nak makan hehe

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs