♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Thursday, September 13, 2012

Mechanic wannabe ;))

Assalamualaikum, Salam Sejahtera.


Bersyukur dengan dugaan pepagi. Sesungguhnya I bersyukur terpilih untuk diuji tahap kesabaran, fizikal dan mental. Secara psychology I disayangi olehNya. Alhamdulillah.

Seperti biasa, I akan bawa Sexy(kereta) ke tempat kerja. Bila start enjin, sesuatu bunyi yang aneh berlaku. Bila perasaan bercampur baur, antara mamai, stress, dan panic, I pilih untuk cool downkan diri dengan berjalan kaki ke tempat kerja. Nasib baik la bermalam dirumah Mama. Dan nasib baik la tempat kerja I tak jauh dari rumah Mama. Kalau la I berada di rumah sewa I nun disana, mau I minta emergency leave hari ni. Eh, kenapa tak apply emergency leave aje tadi kan?? Boleh coti free. Tapi I pilih untuk bekerja. Duduk dirumah menghabiskan beras pun tak guna. Tak productive rasanya diri ini. Kikiiii

Bila dah berjalan pagi2 baru la otak yang serabut tadi, menghasilkan satu solution yang terbaik. Sekarang dah canggih, main BBM aje la sesiapa yang terdekat. Dengan bantuan dua orang kawan, we suspek bateri Sexy sudah kong~ Nenooooonenoooo

Tak tunggu lama, terus ke kedai spare part yang terdekat serta berbaloi-baloi harganya. Beli dan fix sendiri. Yes, that's me. I lebih suka cuba sendiri terlebih dahulu daripada buta-buta panggil mechanic. Well, ladies biasanya akan kena tiau(tipu) dengan mechanic-mechanic ni. Daripada kena tiau hidup-hidup, kenapa tidak kita cuba sendirikan. Ala bateri je pun. Hahahaa.

Alhamdulillah, berjaya. Kalau tak berjaya, ke workshop juga jawapnya. Next service akan rujuk pada yang lebih pakar. For now, I hanya buat yang simple. Apapun, I love myself. Remind myself, try and error itu perlu. Weehuu.

Back to work. Bye!

Monolog: Bless 

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs