♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Wednesday, March 19, 2014

FOTD: Epiphany Coffee and Tobacco, Oasis Square

Assalamualaikum, Salam Sejahtera.

Outing day! Yeay hureeeey!

Vaaaahvaaaahvaaaah tekak aku teringin nak ber-dinner-kan cake sambil ditemani bulan terang yang menerangi langit. Teringat aku lagu Gema Rembulan nyanyian Amy Mastura...

Bulan menyinari di angkasa
Menebus kegelapan cuaca
Tak terbanding segalanya di suluhkan nyata
Semalaman menyinari kah segenap mata

Andainya lah
Menciptakan hati
Si pemuda dan pemudi peri
Di segenap sudut
Keseluruh negeri
Sang rembulan
Menyerikan bumi

Mohon ke youtube untuk mengetahui melodinya.

Balik kepada cerita.

Again I'm craving some cakes with a full moon overhead. Nak cari kek nak cari kek nak cari kek. Wow sound sooooo damn romantic kan kan. Kalau nak suasana yang lebih tenang dan jauh dari kesibukan kota, aku pilih Oasis Square, Ara Damansara. Jauh dari traffic, jauh dari kebisingan dan lebih relax most important kalau datang nak chill senang nak cari parking. Tak mahu tukar mood chill jadi stress hanya sebab parking nan hampeh. Ini merupakan kali kedua aku ke Oasis Square. Sungguh tempat ni memang tenang. Jadi, aku pilih untuk chill dekat Epihany Cofee anad Tobacco.


One for you and one for me... You know who you are. Kenyit mata sikit.

Dari nak cari kek, akhirnya aku memilih nak minum coffee sahaja, sebabnya tekak ku putus melihat kek disitu. NO, bukan kek-kek atau desert disitu tak menyelerakan tetapi, waktu tak sesuai nak makan kek. Dah dekat pukul 11malam noks. Punah diet makan kek waktu ni. Hiks


Kat sini bukan hanya ada kek, tapi ada juga makanan yang lain. Macam yang aku dah siap Google gambar di atas. Kalau rasa nak cuba, korang boleh mai rasa sendiri la.

Follow atau klik like diorang dekat Facebook Epiphany Coffee and Tobacco.

Aku share pengalaman aku kesini. Pertama kali aku kesini, aku duduk dekat luar. Kat mana-mana aku pergi sekalipun, aku lebih selesa duduk dekat luar. Ambil angin luar. Tetapi silap teknik. Sebabnya, dah nama pun Cofee dan Tobacca. Terbahagi kepada dua bahagian, sebelah dalam adanya cafe sebelah luar adanya ruang beli jual tobacco. Majority yang duduk dekat luar tu dah sah-sah pengemar tobacco. Jadinya bila dah minum cofee bercampur dengan bau tobacco, sudah tentunya akan kacau mood. Nak bercerita dan bersembang or chill jadi out off focus. Tapi, kalau memang pengemar tobacco, environment sebegini memang sesuai untuk kau orang. Pada yang nak relax, aku sarankan duduk dibahagian cafe yang jauh lebih tenang. Music yang dipasang pun, mengikut peredaran musik sekarang. Mesti cuba tau.

Dimana??? Nah aku dah siap tepek map untuk korang terjah.



Chill!!!! Have a good day u olls.

Bye!

Monolog: Selagi peluang masih ada ;)

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs